Jobba var som helst med våra desktop-lösningar.

ITS Desktop är en så kallad remote desktop-lösning. Alla användare får ett eget ”fjärrskrivbord” som ger tillgänglighet till företagets dokument, program och tjänster. All hårdvara driftas i vårt säkra datacenter.

Ökad mobilitet
 

Användaren kan befinna sig var som helst och använda sig av i stort sett vilken typ av dator, surfplatta eller telefon som helst (inklusive s.k. ”tunna klienter”). Han eller hon har alltid tillgång till sina arbetsverktyg och kan dela filer och dokument med sina kollegor. ITS Desktop är dessutom fullt skalbar i takt med att fler användare tillkommer.

Enkelt, problemfritt och säkert


Med ITS Desktop slipper ni dyra investeringar i hårdvara och oförutsedda utgifter för IT-tekniker eller IT-företag om något skulle gå sönder. Vi använder toppmodern utrustning från välkända leverantörer. All utrustning, inklusive kommunikationslinjer, är dubblerad och all data finns alltid i två olika datacenter. Övervakning sker 24/7/365 och backuper görs dagligen till ett tredje datacenter. Säkrare blir det inte.

ITS Desktop 


Med ITS Desktop köper ni IT som en färdig funktion. Ni betalar bara en fast månadsavgift baserad på antalet användare.

Vilka är fördelarna?
  • Fast månadsavgift.
  • Kräver inga dyra investeringar i hårdvara eller licenser. Exempelvis ingår MS Office.
  • Alla program är alltid tillgängliga oavsett var ni är eller hur ni ansluter.
  • Tillgång till gemensamt och eget lagringsutrymme.
  • Driftas i ITS säkra datacenter.
  • Avancerat skräppostfilter och virusskydd på servern.

ITS DESKTOP EASY

Vår remote desktop-lösning för företag som vill ha en enklare lösning istället för en egen, lokal server. Tjänsten inkluderar ITS Exchange samt ITS Lagring. Till er lokala dator ingår även licenser för Microsoft Office och virusskydd med central övervakning.

Vilka är fördelarna?
  • ITS Lagring på köpet – kom åt och synka era filer mellan er lokala dator och andra valfria enheter.
  • För den lokala datorn ingår virusskydd och övervakning från en central webbportal för bästa skydd.
  • Samtliga centrala system driftas från två åtskilda datacenter där all central information speglas en gång varje timme.
  • Övervakning sker dygnet runt.
  • Inkluderar Microsoft Office och Lync samt e-post, kalender och fler grundläggande verktyg.

Fri support

Support ingår alltid till våra tjänster, så om ni behöver hjälp står vår helpdesk till ert förfogande. Vår helpdesk är bemannad med tekniker från första linje och ambitionsnivån är att ni får ert ärende avhjälpt direkt.

Vill du veta mer? Eller ha ett kostnadsförslag?

Hör av dig till oss på intresserad@itsnordic.se eller på telefon 08-522 433 00 så berättar vi mer.